Distribuitor national si furnizor de Servicii Logistice
pentru piata farma,o companie a grupului Interbrands
Comenzi
Distribuitorul de medicamente Europharm a avut afaceri de 200 mil. euro

„Interesul nostru merge spre farmaciile independente, care au 60% din piaţă"         (Ziarul Financiar, 14 aprilie 2017)

 

Europharm, distribuitorul de medicamente care a fost cumpărat de grupul Interbrands de la britanicii de la  GlaxoSmithKline (GSK), a înregistrat în 2016 o cifră de afaceri de 890 de milioane de lei (circa 200 mil. euro), în scădere cu aproximativ 4% faţă de anul anterior, potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor oferite de companie.

 

„Performanţa din 2016 a fost în linie cu piaţa, care a scăzut cu 3% faţă de 2015, fără pro­gramul naţional de hepatita C.  Europharm a înre­gistrat o creştere solidă pe canalele de interes stra­tegic – farmaciile inde­pendente şi lanţurile lo­cale, având o scădere pe canalele care nu fac parte din strategia noastră de business, lanţurile naţionale“, a spus Georgi Roussev, director general al Europharm.

În cadrul Europharm lucrează aproape 500 de angajaţi în cele 13 unităţi ale distribuitorului, iar anul trecut compania a alocat 2 milioane de euro pentru investiţii care au vizat creşterea rutelor de distribuţie, reînnoirea flotei de maşini. Europharm distribuie 3.500 de produse către farmacii independente, lanţuri locale şi regionale şi farmaciile cu circuit închis din cadrul spitalelor. În 2015, compania a fost în top zece cei mai mari jucători, cu afaceri de 928 de milioane de lei, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.

„Interesul nostru este să creştem anul acesta, să ne extindem pe segmentul farmaciilor independente. Ne-am reconfirmat interesul strategic pe farmaciile independente şi lanţurile locale, care reprezintă mai mult de jumătate din piaţa românească şi aceasta este zona în care credem că putem avea un avantaj. Farmaciile independente şi lanţurile locale sunt 60% din piaţa totală, 40% sunt lanţurile mari, naţionale“, a mai spus Georgi Roussev pentru ZF.

Acesta a mai spus că farmaciile independente şi lanţurile locale din retailul farma nu au infrastructura logistică pentru a concura cu jucătorii mari şi au probleme în achiziţionarea de medicamente.

La nivelul primului trimestru din acest an, Europharm a înregistrat o creştere în ceea ce priveşte numărul de clienţi şi punctele de vânzare cu care lucrează, susţine directorul companiei, care nu oferă însă cifre privind ritmul de creştere.

În ceea ce priveşte piaţa farmaceutică din România, Georgi Roussev spune că există provocări în acest sector, date de lipsa de claritate şi predictabilitate a legislaţiei.  „Este vorba de accesul pacienţilor la medicamente. Credem că acest lucru ar trebui să fie un drept fundamental şi o chestiune de siguranţă naţională pentru România şi pentru orice ţară. Situaţia în care pacienţii români se chinuie să găsească medicamentele de care au nevoie este una îngrijorătoare şi se poate agrava.“

Georgi Roussev a mai spus că a întâmpinat probleme în aprovizionarea farmaciilor cu medicamentele solicitate. În ceea ce priveşte exportul paralel, un fenomen cu care se confruntă piaţa farmaceutică din România, prin care medicamentele cumpărate din România la un preţ mic iau calea exportului comunitar, directorul Europharm a arătat că firma pe care o conduce nu se uită spre „câştiguri scurte imediate“.

Anul trecut, Consiliul Concurenţei a aprobat tranzacţia prin care divizia de distribuţie Europharm a trecut de la GSK, gigantul britanic, către Interbrands, grupul de distribuţie din sectorul bunurilor de larg consum (FMCG).

La conducerea companiei a fost numit Georgi Roussev, cu o experienţă financiară de 15 ani în sectorul FMCG, care a ocupat din 2013 poziţia de director general pentru GSK Pharma şi Europharm în România.

Piaţa de distribuţie de medicamente din România este dominată de Mediplus, controlat de Robert Popescu, parte a grupului A&D Pharma, care a înregistrat anul trecut afaceri de 888 de milioane de euro, urmat de Farmexpert şi Fildas.